Eerste dagje in Zaragoza

8 juni 2015 - Zaragoza, Spanje

afgelopen nacht was het dan zover, om kwart over 2 ging de wekker om de laatste spulletjes nog in het koffer te stoppen en de reis kon gaan beginnen. Helaas vloog ik vanaf brussel charleroi dus moesten we eerst nog een lange rit in de auto afleggen. Al vrij vroeg bij de luchthaven aangekomen dus tijd zat voor een lekker kopje koffie. Afscheid genomen van iedereen en een nieuw mooi avontuur gaat beginnen! Na een korte vlucht van nog geen 2 uur kwam ik aan op de luchthaven van Zaragoza. Heel erg klein was het, heb nog geen 5 minuten gewacht en ik had mijn koffers al. Toen ik door de arrivals hal liep zag ik meteen July en haar dochter Valentina staan. Erg blij om elkaar na vele keren skypen echt te zien. Ze vertelde dat valentina de hele nacht wakker had gelegen en steeds kwam vragen hoe laat het was aan haar ouders omdat ze er zo erg naar uitkeek. Toen ze zich voorstelde kreeg ik een dikke kus op m'n wang. We zijn naar de auto gelopen. Vanaf de luchthaven was het ongeveer een kwartiertje rijden. Helemaal verbaasd was ze toen ik met een koffer en een stuk handbagage aan kwam lopen, ze had wel verwacht dat ik meer koffers bij zou hebben, maarja, met dit weer hier, hoef ik geen lange broeken/vesten mee te nemen. Voordat we bij het huis aankwamen reden we langs de school van Valentina en hebben we haar gelijk naar school gebracht. Ze hadden blijkbaar op school doorgegeven dat ze er een deel van de ochtend niet zou zijn omdat ze mij mee op wilde komen halen. Hierna ben ik met de moeder naar huis gegaan (wat 2 minuten lopen is van de school, ideaal dus!) en heeft zij de wijk van Zaragoza laten zien. Komende week willen ze me graag meenemen naar het centrum van Zaragoza, wat op 10 minuutjes afstand ligt, daar schijnt een stuk meer te doen zijn. Valentina heeft komende 2 weken school van half 9 tot half 2, 's ochtends breng ik haar weg en dan haal ik haar 's middags weer bij school op. Wat wel even flink wennen is hier zijn de tijden van de maaltijden en warm of koud eten. 's Ochtends ontbijten ze wel zoals ik gewend ben, Tussen de middag eten we rond 2 uur ongeveer warm eten, ongeveer nadat we Valentina van school hebben opgehaald. Haar moeder vertelde me dat ze regelmatig nog voor haar werk rond 7 uur opstaat om dan alvast warm eten te koken voor de middag, heel anders dan ik gewend ben. 's Avonds eten ze rond half 9 of later en eten ze hier geen warm eten maar alleen maar sandwiches of stokbrood en verder niks. Dat zal wel eventjes wennen zijn denk ik. Voor vanmiddag heb ik al warm gegeten, wat ze in de morgen al had gemaakt, een taartje met gehakt en groenten, die wel erg lekker was. De moeder moest om half 3 heel even weg naar haar werk voor een meeting en was om half 5 weer terug. Normaal maakt ze wel hele dagen alleen nu had ze de ochtend vrij genomen om mij op te komen halen. In de tussentijd bingo gespeeld, mooie tekeningen gemaakt en vooral veel Spaans gepraat met Valentina. Soms versta ik haar niet dat blijft lastig maar het meeste begrijp ik wel en kunnen we ook gesprekken voeren. Ze zijn nu met zijn 2en naar het zwembad toe wat hier om de hoek is, ze verwachtte al dat ik vrij moe was van de vlucht dus ik heb vanavond even tijd om uit te rusten en bij te komen. Dat was nog iets om haar mee te krijgen naar het zwembad, ze wilde niet meegaan met haar moeder maar bij mij blijven. Het is toch ook wel zo'n schatje, ik kan wel zeggen dat ik het hier echt getroffen heb! De vader heb ik nog niet leren kennen, die is de hele dag al werken en omdat hij een eigen horecazaak heeft is hij vaak heel weinig thuis maar die zal ik vanavond of morgen wel zien. Over kleine 2 weken ga ik waarschijnlijk met ze een weekendje naar Barcelona toe, van vrijdag tot en met zondag, dat lijkt me ook wel erg leuk! Vanmiddag liet ze me zien dat er hier op 5 minuutjes lopen een kleine bibliotheek zit, dus daar ga ik misschien komende week eventjes kijken of ze daar ook Spaanse lessen geven. Voor zover mijn update van mijn eerste dagje, ik houd jullie binnenkort weer op de hoogte als ik weer wat leuke verhalen te vertellen heb!
Maar voor nu zeg ik adios en hasta luego!

Besos desde Zaragoza
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dorus:
    8 juni 2015
    Nou Evy mooi begin
    Heel veel plezier en een fijne tijd

Xxx
  2. Géke:
    8 juni 2015
    Hoort allemaal goed Evy, een heel leuke familie, een leuk land, lekker weer, wat wil je nog meer !! Genieten !! Liefs
  3. Maya:
    9 juni 2015
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de familie je een warm welkom heeft gegeven. Dat komt wel goed daar in Zaragoza!
    Geniet van dit leuke nieuwe avontuur!
    Ik wens je heel veel plezier!
    Adios y hasta luego!
    Besos desde Tilburg x
  4. Claudia:
    10 juni 2015
    Hey Evy,

Wat ben je toch een mazzelaar! Lekker hoor! Noemen ze zoiets nou een Au-pair of costa del solair ;-) Geniet er maar lekker van en met een goed woordje Spaans terug komen, he! Dikke XXX!!!