Au pair in Zaragoza!

6 mei 2015 - Hilvarenbeek, Nederland

Lieve allemaal,

Zoals de meeste al hebben gehoord/gelezen ga ik weer beginnen aan een nieuw avontuur. Ik zal in het kort uitleggen hoe ik hier bij ben gekomen.

Na 5 maanden in Lanzarote te hebben gewerkt was ik weer erg blij om thuis te zijn en iedereen weer te zien, maar stiekem begon het toch steeds weer te kriebelen om weer naar het buitenland te gaan. Ik zou eigenlijk, aangezien ik niet wist welke opleiding ik wilde gaan doen, een jaar gaan werken in plaats van studeren en dan ergens volgend jaar weer naar het buitenland gaan, totdat ik op de valreep een erg leuke studie tegenkwam en er voor heb gekozen om komend schooljaar toch te gaan beginnen met studeren. Er begon dan toch wel een beetje haast bij te komen. Mijn eerste idee was om 3 of 4 weken een intensieve cursus te gaan volgen in Spanje, wat wel erg prijzig is vond ik zelf. Na wat googlen kwam ik op het idee om als Aupair te gaan werken in Spanje en dan daar eventueel Spaanse lessen gaan volgen. Ik heb me ingeschreven op www.aupair-world.nl. Veel berichten ontvangen, maar de meesten zijn op zoek naar een aupair voor de zomervakantie (juli en augustus).

Na het hele internet te hebben afgezocht, tja het viel toch nog best wel tegen het zoeken, kwam ik een ontzettend leuk gezin tegen in Zaragoza (1 uur van Barcelona). Het gezin bestaat uit een vader, moeder en een dochter van 4 jaar. Na heel wat mailcontact te hebben gehad was het 19 april dan zover, skypen met de familie! Het klikte meteen en ik had mijn keuze al gemaakt. De moeder July spreekt goed Engels, de vader Louis spreekt enkel Spaans en hun dochter Valentina is Engels aan het leren. Vrij snel na het skypen heb ik mijn vlucht geboekt en vlieg ik op maandag 8 juni al vroeg in de ochtend naar Zaragoza. Afgelopen weekend heb ik weer met de familie geskypt. Ze waren voor moederdag (wat daar een week eerder valt) bij vrienden en vierden dit met grote schalen Paella. Via skype werd ik rondgeleid en aan iedereen voorgesteld, en werd mijn Spaans meteen getest haha.

Tot zover mijn beginnend reisverslag, tijdens mijn reis zal ik jullie via mijn reislogger op de hoogte houden door het schrijven van nieuwe reisverhalen.

Het aftellen kan nu echt gaan beginnen, nog 1 maandje te gaan... ¡Vamos!

1. Maya:
    6 mei 2015
    Qué divertido! Les deseo mucho éxito y provecho en Zaragoza!
  2. Géke:
    6 mei 2015
    Evy, echt ..? Zo snel al meis, geweldig ! Volgens mij een heel goede keus! We gaan jou weer volgen en ook weer beetje missen natuurlijk.-:(. Maar jij maakt er weer iets van, top.
  3. Claudia:
    8 mei 2015
    Hey Evy, oh das al snel 8 juni. Goed van je om Spaans te gaan studeren. Staat weer goed op je CV! Dikke XXX Erik & Claudia