Eerste 2 weken zijn voorbij gevlogen!

24 juni 2015 - Zaragoza, Spanje

Wat gaat de tijd snel! Alweer 2,5 week geleden dat ik hier aankwam en alles begon te ontdekken. De eerste 2 weken moest Valentina van maandag tm vrijdag naar school van half 10 tot half 2. in die tijd was ik vrij, en haalde haar daarna om half 2 weer op school op. Thuis was spelletjes doen, tekenen, tv kijken noem het allemaal maar op, en om half 5 kwam de moeder thuis en was ik de avond vrij. Afgelopen vrijdag heeft ze haar laatste schooldag gehad en heeft nu tot september vakantie! Wauw, zò lang, was dat in Nederland ook maar zo.. maar goed mij hoor je niet klagen, ik ga elke maandag tm vrijdag tot half 2 met valentina naar het zwembad wat om de hoek is, wat ideaal is vooral met dit weer. Komende week zal het boven de 40 graden worden, pfoe. om half 3 komt de moeder thuis en dan ben ik weer vrij. Elke maandag heeft ze 's avonds Jota (typische Spaanse dans van deze regio), donderdag ballet en vrijdag zwemles. ballet heeft ze vorige week donderdag de laatste les gehad, en zaterdag als afsluiting van het seizoen gaven ze een balletoptreden in een theater. Erg blij was ze dat dit de laatste les was, was niet helemaal dr ding. Ook Jota heeft ze vorige week de laatste les gehad en zondag ook een optreden in een grote zaal, superleuk om te zien, al die kleine kinderen die dol enthaussiast hun ingestudeerde dansje laten zien! aanstaande donderdag heeft ze nog alleen zwemles, wat waarschijnlijk ook de laatste is. Jota is hier om de hoek, maar zwemles en ballet zijn beiden in het centrum dus ga ik altijd met Valentina met de bus naar het centrum en dan wachten een van de ouders daar, omdat zij al in het centrum zijn vanwege het werk. Eerdergisteren kregen we ineens bezoek van de opa en oma van Valentina, die meteen naar me toe kwamen 'dat kan niet missen, jij bent de Nederlandse die op mijn nichtje past!' Veel gekletst, tja maar wel in het Spaans natuurlijk. Het gaat elke dag steeds beter. Toen ik met de opa van Valentina sprak gaf ik al aan ik spreek een klein beetje Spaans, waarop hij zei; nee hoor je spreekt goed Spaans ik versta je prima! Een beetje overdreven, maar het gaat steeds een beetje beter en heb er veel plezier in. Gisteren was het 'La noche de San Juan' (San Juan is het dorpje waar ik woon) een feest wat een week duurt. Iedereen kwam op een open plek in het dorp samen, een mega lange rij mensen die wachten op een bordje eten en een glaasje sangria, daarna werd er een groot kampvuur aangestoken en is het de bedoeling dat iedereen in gedachten een wens doet. Dit was het begin van het festival, overal in de straten hebben ze flink stevige hekken neer gezet, want ergens deze week laten ze stieren los in de straat. Gelukkig doden ze de dieren niet, maar dit is blijkbaar iets wat jaarlijks op die manier gevierd word en iedereen van het dorp op af komt. Ik ben benieuwd. Voor komende 2 (helaas alweer laatste) weken staan er ook weer wat weekendjes weg op de planning. Aankomende zaterdag vertrekken we richting de Pyreneeen, waar we zondag zullen aankomen. Op de weg naar de Pyreneeen ligt het plaatsje Huesca, waar de opa en oma wonen die eerdergisteren langs waren gekomen. Blijkbaar hebben zij een groot huis en kunnen we daar zaterdag slapen, en dan zondagochtend vroeg weer doorrijden naar de Pyreneeen. Volgend weekend is dan mijn allerlaatste weekend. Vrijdagochtend vertrekken we al erg vroeg naar madrid toe met de auto. De moeder moet vrijdag waarschijnlijk werken in Madrid, dus dat word een dagje madrid bezichtigen. zaterdag komen 2 nichtjes en 1 tante van Valentina aan vanuit Brazilië. Die zullen hier de zomer zijn en op haar passen als ik weer naar huis ga. Zaterdag zijn we dan met zijn allen daar en zondag gaan we weer terug naar huis toe. Dan zal ik nog de laatste spulletjes inpakken en dan vlieg ik maandag om 10 uur 's ochtends alweer richting Nederland. Klinkt alweer heel snel, de tijd is ook snel gegaan, maar het is nog niet voorbij! Morgen kan ik gelukkig een dagje lekker uitslapen. Valentina moet morgen voor controle naar de dokter en 's middags met haar moeder naar school voor een algemeen gesprek met de lerares. Einde van de middag pas ik nog even op en breng haar naar de laatste zwemles. Afgelopen week zijn we ook veel gaan eten bij vrienden van haar ouders of hun vrienden kwamen bij ons eten, tja en niemand spreekt natuurlijk Engels dus weer flinkt wat oefening voor mijn Spaans. Een gezin ontvangt volgende week de 29e een aupair uit Ierland. Zij ontvangen haar als eerste aupair. Na veel gesprekken te hebben gevoerd in het Spaans vroeg ze me of ik volgend jaar als aupair wil komen werken bij hun thuis. Heel leuk gezinnetje maar ik denk dat ik het volgende jaar mijn handen vol heb aan mijn studie, en in mijn vrije weken wel aan vakantie toe ben!
Ik ga nog even lekker genieten van de Spaanse zon, (nu om 21:30 nog zo'n 30 graden) en houd jullie snel weer op de hoogte van mijn avontuur!
Adios y hasta pronto!
Besos

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maya:
    28 juni 2015
    Hola Evy!
    Fijn dat het je goed bevalt in het gezin van Valentina en dat je je zo goed kunt redden in het español! Muy bien de tu!
    Ik wens je nog veel plezier de komende weekjes: geniet ervan!!
    Adios y hasta pronto!
    Muchos saludos de Maya x