Laatste dagje alweer, Que rapido!

5 juli 2015 - Madrid, Spanje

Wauw, wat vliegt de tijd toch weer snel voorbij! Vandaag alweer mijn laatste dagje en morgenvroeg vlieg ik weer terug naar Nederland. de laatste week is zo ontzettend snel gegaan. Ik ben afgelopen week ook alweer begonnen met mn koffer in te pakken, ik verwacht dat ik het zo net ga redden (ik hoop het). Vorig weekend zijn we naar de Spaanse Pyreneeën geweest. We zouden die avond ervoor eigenlijk bij de opa en oma slapen maar dat is niet meer doorgegaan dus zijn we zondagochtend vertrokken met de auto. Heel mooi gebied, alleen helaas maar heel even geweest. 's Middag gingen we in het restaurant eten van vrienden van hun die in de Pyreneeën wonen. 's Avonds gingen we Valentina ophalen die bij dr opa en oma was gebleven de hele dag, daar bleven we ook eten. het was zò warm die dag, komen we daar aan en blijken ze gewoon een flink zwembad te hebben, perfect! lekker afgekoeld, en 's avonds rond 11 uur weer naar huis gereden. Afgelopen week was Valentina heel erg aan het uitkijken naar dit weekend, want vrijdag zijn de tante van haar moeder en haar 2 dochters aangekomen, die zij voor ongeveer 2 jaar lang niet hadden gezien. Zij zouden eigenlijk zaterdag pas aankomen, tot ze een vluchtwijziging kregen. Dat was even stressen. Voor vrijdag hadden we al een hotel geboekt, maaar alleen voor ons 3 omdat hun er dan nog niet zouden zijn. Gelukkig kon dat allemaal gratis worden geannuleerd en hebben we nu 2 dagen met z'n allen in madrid gezeten. De eerste dag toen we aankwamen ging ik vanaf de luchthaven naar het huisje wat was gehuurd met de bus, omdat het anders niet in de auto paste. 'Neem de allereerste stop en vanaf daar is het maar 5 minuutjes lopen'. Oke zo gezegd zo gedaan dacht ik, neem de bus, 1e stop eruit en daar sta je dan in the middle of nowhere.. Ik zou niet weten waar ik allemaal geweest ben maar ik kon op een gegeven moment wel zeker zeggen dat ik flink verdwaald was. Lang leve google maps, gelukkig had ik het adres van waar we verbleven. 'zoeken en... oeps 38 minuten lopen..' Wat blijkt dat ik de derde stop er pas uit had gemoeten. Na 40 minuten lopen in die bloedhete zon was ik dan eindelijk aangekomen. De moeder was toen al weg omdat zij vrijdag even moest werken in Madrid, dus was ik alleen met de familie die waren aangekomen en Valentina. Tja, snelcursusje Portugees dan maar? Ik verstond er bijna niks van. gelukkig verstond Valentina het wel allemaal en die vertaalde het voor mij naar het Spaans zodat ik toch nog wat met hun kon communiceren. Later zijn we met z'n allen het centrum in gegaan, en van alles bekeken. Omdat we op de terugweg met zoveel zijn en niet allemaal in de auto passen pak ik om 12 uur de bus terug naar huis. Dat word een flinke reis, zo'n 3,5 uur met de bus. Gelukkig hebben we gisteren online net optijd een kaartje kunnen kopen, blijkbaar zijn die altijd heel erg snel uitverkocht en kun je die beter van tevoren online kopen. Heb het heel leuk gehad, en vond Madrid een hele mooie grote stad, alleen was 2 dagen wel te kort om alles te zien dus daar ga ik vast nog wel eens een keertje terug. vanmiddag pak ik thuis verder mij koffer in en dan gaan we waarschijnlijk met z'n allen naar het zwembad toe. Ik hoop stiekem dat het in Nederland wel een flink stukje kouder is, want pfoe die hitte hier kan ik af en toe zo slecht tegen. Ik ga het hier wel enorm missen, de mensen, gezelligheid, de Spaanse cultuur, en nog veel meer! We hebben het nu al over de volgende keer dat we elkaar gaan zien, of hun mij op komen zoeken of ik terug ga om hun op te zoeken, ontzettend leuk! Al was een maandje wel erg kort, en vloog de tijd voorbij, heb ik het wel super naar mijn zin gehad! Voorlopig zal ik weer eventjes in Nederland blijven, maar ik houd jullie op de hoogte met mijn verhalen zodra ik weer ergens naartoe reis!
Adios y hasta pronto!
Besos