Eerste 3 weken aan de andere kant van de wereld

12 september 2017 - Buenos Aires, Argentinië

¡Hola a todos!

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven. Steeds wilde ik er aan beginnen maar had erg weinig tijd tussendoor. Ik heb het afgelopen weken erg druk gehad. Inmiddels ben ik vandaag aan mijn 4e werkweek begonnen en heb ik er alweer 3 weken opzitten. Sinds ruim 2 weken volg ik nu ook  een intensieve Spaanse cursus. Ik ben begonnen op niveau A2, gezien ik nog vrij veel moest ophalen van de grammatica. Afgelopen vrijdag had ik te horen gekregen dat ik deze week mocht doorgaan met het volgen van de lessen, maar dan op niveau B1. Mijn eerste weken in Buenos Aires waren erg vermoeiend. Veel nieuwe indrukken, alles in het Spaans en veel nieuwe mensen leren kennen. Normaal gesproken werk ik in de ochtend op het kantoor, en in de middag vanaf 2 uur werk ik achter de receptie. Omdat ik nu Spaanse lessen volg tot 1 uur, werk ik nu enkel van 2 tot 6 uur achter de receptie. Vaak is het dan niet erg druk en kan ik erg veel tussendoor doen, al heb ik die tijd dan ook wel vrij hard nodig. Sinds deze week heb ik ook de 2e directeur van het bedrijf leren kennen. Hij was zelf op reis en is sinds deze week weer teruggekomen. De andere directeur die mij de eerste weken heeft begeleid is nu voor ongeveer 1,5 maand weg op reis. Zij hebben via skype veel contact gehad over mijn opdrachten en werkzaamheden dus dat is wel erg fijn. De komende anderhalve maand zal ik contact houden via de mail en de begeleiding krijgen van de andere directeur. Ook heb ik afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn plan van aanpak voor school is goedgekeurd dus ik kan nu echt aan de slag! Twee weken geleden heb ik ook mijn verjaardag hier in Buenos Aires gevierd. Ik heb een ontzettend leuke dag gehad. De avond van tevoren was ik door mijn huisgenootjes verrast met een mega lekkere taart. Op mijn verjaardag zelf moest ik werken. Ik had 2 taarten meegenomen naar het werk om te trakteren. ’s Middags werd ik door mijn collega geroepen of ik even kon komen. Toen ik in het kantoor binnenkwam stond iedereen in een ronde, hadden ze kaarsen in de taart gezet, aangestoken en begonnen ze allemaal in het Spaans verjaardagsliedjes te zingen. Ontzettend leuk en lief. Daarna kreeg ik van mijn stage als cadeau een ‘’Mate-beker’’. Dit is iets typisch van hier. Het wordt ook wel een Kalebas genoemd. Hierin doen zij yerba, een soort kruiden, welke je in veel verschillende smaken hebt. Het is eigenlijk een soort sterke thee, welke je steeds met een klein beetje water bijvult. ‘s Avonds ben ik na het werken gaan uiteten met mijn huisgenootjes bij La Cabrera, een restaurant die hier erg bekend staat om het goede vlees. Elke avond staat er buiten wel een rij met mensen die wachten op een tafeltje. En daarna zat mijn verjaardag er al weer op, in Nederland zelfs nog 5 uurtjes eerder. Het weer is hier alleen nog niet heel erg lekker. De laatste week heeft het best veel dagen geregend en af en toe geonweerd. Vooral de laatste weken van Augustus schijnt hier een erg harde wind te staan. Het weer wordt al iets beter, maar het zal waarschijnlijk pas echt lekkerder weer worden in Oktober en November. Het werken hier is ontzettend leuk, divers maar vooral heel erg leerzaam. Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn onder andere werkzaamheden achter de receptie (telefoon aannemen, studenten helpen met vragen etc.), berichten posten op social media, welkompakketjes voorbereiden voor de studenten die maandag aankomen, het schrijven van de certificaten voor de studenten die hun cursus beëindigen en het maken van foto’s van de studenten met hun certificaat. Vooral het aannemen van de telefoon in het Spaans is af en toe nog wel erg lastig, gezien 9/10 telefoontjes in het Spaans zijn. Daarom helpen de Spaanse lessen wel heel erg. Het is bizar hoeveel Spaans ik in zo’n korte tijd al heb geleerd. Vooral het Argentijnse accent was even wennen in het begin. Buiten mijn werk om heb ik ook al veel gezien van de stad. Aanstaande zondag ga ik naar het bekende voetbalstadion van Buenos Aires (Boca Juniors) om daar een voetbalwedstrijd bij te wonen. Morgenavond ga ik met een studiegenootje naar Mundo Lingo. Dit is een speciaal event, elke avond in een andere bar, waar je heel de avond Spaans en Engels spreekt met een native speaker. Zo kan jij diegene Engels leren, en leer ik meer Spaans spreken, erg leuk! Buiten alle vrije avondjes en weekenden ben ik ook al veel aan het uitzoeken voor mijn reis na mijn stage. Ook al lijkt dat nog zo ver weg, gaat de tijd hier zonder dat ik het eigenlijk door heb zoo ontzettend snel. En ik verwacht dat als het zonnetje hier weer een beetje begint te schijnen het alleen maar sneller zal gaan. Ik wil na mijn stage via de watervallen van Iguazu naar Rio de Janeiro reizen om daar oud en nieuw te vieren. Daarna heb ik nog ongeveer 2 weken over en dan wil ik een vlucht naar het noorden van Brazilië nemen (Jericoacoara). Heb van verschillende mensen tips gekregen, maar deze bestemming lijkt me wel ontzettend gaaf. Maar voordat mijn reis gaat beginnen, ga ik eerst nog heel erg genieten van mijn tijd in Buenos Aires!

Besos de Buenos Aires

1. Stéphanie:
    13 september 2017
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat en je het zo naar je zin hebt!
  2. Dorus:
    13 september 2017
    Lekker genieten!
  3. Dorus:
    23 september 2017
    Hoi Evy,
    Heeft lang moeten duren maar uiteindelijk ben je er.
    Hopelijk dat alles goed gaat en het stage adres leuke mensen werken
    Groetjes xx